Okozott már fejtörést, hogy mi lenne a legjobb megoldási sorrend a vizsgafeladat megoldása során?

Hogyan is fogj hozzá, hogy a leghatékonyabban haladj?

Segítek Neked!

Én mindig így haladtam szépen sorban.

A számvitel vizsgán a  feladat megoldásának lépései:

1. Első és legfontosabb, hogy figyelmesen olvasd el a feladat szövegét!!!

2. A megoldást kezd a főkönyvi kivonat hiányzó adatainak kiszámításával és kiegészítésével!

A hiányzó számlaegyenlegeket megadott infók  alapján és a főkönyvi kivonat alapvető összefüggéseinek segítségével tudod meghatározni.

Ezek általában értékcsökkenéssel, árkülönbözetel stb. kapcsolatos  számlák szoktak lenni.

Ezeket az összefüggéseket jól gyakorold be, mert rendszeresen visszaköszönnek.

3. Ezután könyveld le a szükséges gazdasági eseményeket!

Arra nagyon figyelj oda, hogy a kiegészítő gazdasági események összegét a feladat elején lévő főkönyvi kivonat még nem tartalmazza, ezeket le kell könyvelned, s az adatokat át kell vezetned a főkönyvi kivonaton.

Két dologra kell figyelned, mert vannak azok a tételek, melyek a lezárt gazdasági évet érintik, s még nem számolták el, s ezen kívül azokat is át kell vezetned, amelyek a zárással kapcsolatosak. (társasági adó, osztalék felosztás, elszámolás stb.)

4. Készítsd el az eredménykimutatást az adózás előtti eredményig!

Nagyon figyelj, hogy a lekönyvelt tételek át vannak- e vezetve. (Természetesen a társasági adó és az osztalék még nem, mert azt még nem tudod kiszámolni)

5. Számold ki a társasági adót és el ne felejtsd lekönyvelni!

Az adózás előtti eredményt módosítanod kell az adóalapot módosító tényezőkkel, majd meg kell határozni a fizetendő adót!

Miután lekönyvelted, el ne felejtsd korrigálni a 41-t! 😉

6. Ezután már meg tudod állapítani az osztalékot. Ezt is le kell könyvelned!

Ez sokak rémálma.

Az osztalék összegét is általában ki kell számolni. S ha ezt kiszámoltad, akkor még azt is ellenőrizned kell, hogy ez az összeg kifizethető-e.

Ha ez a kérdés megoldódott, akkor le kell könyvelned a kifizetésre kerülő osztalékot, s az érintett számlákon át kell vezetni e gazdasági esemény hatását.

Ha igénybe veszel eredménytartalékot, annak hatását ne felejtsd el átvezetni (saját tapasztalat 🙂 )

7. Mérleg szerinti eredmény elszámolása, az eredménykimutatás elkészítésének befejezése

8. Utolsó lépésben állítsd össze a Mérleget!

És kész is vagy!!!!

Ugye, hogy nem is olyan nagy dolog? 😉

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg ismerőseiddel!

Share/Bookmark